Згідно з нещодавно опублікованому звіту міжнародних автомобільних аналітиків SBD, навігаційне програмне забезпечення швидко стає товаром у Європі та США. Це призведе до зростання частки навігації на смартфонах, більш ніж 70% від всіх навігаційних систем у 2014 році.
Це веде до істотного руйнування традиційної навігаційної бізнес-моделі, і змусить постачальників навігаторів (PND) і виробників транспортних засобів напружуватися, щоб залишитися конкурентоспроможними.
Аналіз SBD був недавно підтверджений оголошенням Microsoft, що він буде йти по стопах Nokia і Google, пропонуючи навігаційне програмне забезпечення для своєї мобільної операційної системи. Apple, за чутками, також розвиває подібне рішення.
Цей порив у вільному навігаційному програмному забезпеченні, як очікують, призведе до ринку з майже 90 мільйонів смартфонів в 2014 зі стандартною навігацією в Європі і США, в порівнянні з лише 32 мільйонами PND і 6.5 мільйонами навігаційних рішень OE.
Урок для постачальників PND в довгостроковій перспективі є очевидним: Пристосуйте або ужмітесь. Головні постачальники, такі як TomTom і Garmin вже щосили розвивають свої рішення далеко від форматів PND і позиціонують себе в автомобільній промисловості як дешеві альтернативи традиційному ряду постачальники.
Дрібні постачальники PND будуть з усіх сил намагатися залишитися на плаву, оскільки ринок для PND, як передбачають, почне зменшуватися з 2012 року.
Для автомобільної промисловості майбутнє знаходиться всередині автомобіля навігації менш зрозуміло, і виробники транспортних засобів стикаються з безліччю варіантів додатків для інтеграції зі смартфонами водіїв.
Як це відіб'ється на ринку даних про дорожній рух? Як відомо, одне з джерел отримання даних - GPS-треки від PND з sim-картами GSM, з цього приципу будують свої пробки майже всі російські і українські постачальники, крім Відеопробок, котрорие отримують дані з вуличних відеокамер. Тому про майбутньому варто задуматися і агрегатори пробочного контенту, які орієнтуються лише на таке джерело.