Важливо розуміти, що мова йде не тільки про цифровій карті TomTom. Сама карта є, звичайно, корисною. Це база даних, що містить не тільки інформації про дороги, а також купу інших цікавих даних (наприклад, інформацію про односторонні вулицях, дозволені повороти на перехрестях, трафік руху в різний час доби і т.д.).
Цінність компанії набагато глибше, ніж це. Зрештою, Appleуже набуває ліцензії по цій карті даних. А TomTom володіє набагато більшим, ніж ліцензія.
Набагато важливіше, ніж карти, ділові відносини, які стоять за її наповненням. Більшість людей не розуміють, що цифрові карти не робляться треками автомобілів - їх зробили на підставі вихідних даних ГІС, отриманих від тисяч державних установ, комунальних підприємств та транспортних компаній, а також після їх інтеграції один з одним. Головне тепер в карті, насправді, не самі дороги, а актуальні дані. Слід зазначити, що Google побудував карту США досить швидко, тому що можна було почати з основного набору федеральних даних, замість того, щоб йти до декількох провайдерам. На відміну від ситуації в Європі, де це йшло набагато повільніше, тому що треба було мати справу з набагато більш фрагментованим ринком і набагато жорстким ставленням регуляторів. У TomTom, звичайно, були всі ці ділові контакти вже протягом багатьох років, і це представляє тепер значний прихований інтерес.
Це все важливо, як і працівники компанії. Знову ж таки, хоча TomTom і справив переважна скорочення робочих місць за останній час, там все ще працюють сотні досвідчених фахівців. Ці хлопці не просто ростуть на деревах, щоб зібрати колектив з нуля - займе роки. Це являє собою значний актив.
Нарешті, цінністю є набір програмного забезпечення і послуг, які TomTom побудував на вершині Tele Atlas. Зокрема, база даних точок інформації (POI - інформація про станції технічного обслуговування, ресторанах і готелях), його Mapshare - портал для оновлення карт, алгоритми побудови маршрутів і HD Traffic - сама інформація про пробки.
Зверніть увагу, що TomTom ще й виробляє устаткування супутникової навігації, але воно являє нульовий інтерес для Apple.
Так чому ж Apple, може купити TomTom? Ясно, що Apple не буде купувати TomTom просто, щоб поліпшити свої Карти IOS. Перлина в короні TomTom не в їхній базі даних карт. А в їх фахівцях і бізнес-процесах, які компанія побудувала на протязі багатьох років.